Previziuni astrale pentru anul 2025, cu Daniela Simulescu. Zodia care trebuie să aibă foarte mare grijă la zona financiară
Nu mai este ceva nou faptul că platformele de streaming precum Netflix, Disney și altele adună zeci de milioane de abonați zilnic. Cu toate acestea, în contextul României, directoarea Teatrului Național Mihai Eminescu din Timișoaranu nu este atât de îngrijorată, spunând că aceste platforme nu vor putea acapara cu totul publicul care merge în sala de teatru.
Invitata se bazează pe faptul că oamenii vor cere întotdeauna piese și povești ce sunt spuse „altfel” decât cele din fața micului ecran. Prin urmare, publicul de teatru vine pentru poveste, dar mai ales pentru modul în care acea poveste este jucată sau spusă. Interpretarea poveștii de către actori poate transmite multe, inclusiv poate da aparența schimbării cursului narativ.
„Dacă publicul vine pentru o idee bine construită, care creează acest fenomen colectiv și descoperă relația cu scena și cu cei din jur, începând să socializeze, publicul se va reîntoarce la teatru. Publicul care fuge de teatru se refugiază acasă, pentru că este mai simplu. Teatrul Național din Timișoara a optat mereu pentru un gen de spectacole, texte și montări moderne, implicate, deschise. Pentru mine este foarte important dacă cineva pleacă din sală. Îi întreb pe oameni de ce au plecat, vreau să știu dacă și-au pus vreo întrebare”, spune Ada Lupu Hausvater, directoarea Teatrului Național Mihai Eminescu din Timișoara, pentru DC News.
Mai departe, Lupu Hausvater spune că teatrul este despre oamenii care știu să asculte și să fie atenți la cei din jurul său. Pentru a avea o experiență cât mai plăcută în fața piesei, spune invitata, este necesar să știi să asculți mai întâi.
„La teatru vii pentru felul în care este spusă povestea, nu pentru povestea în sine. Astăzi, publicul vine la Hamlet, unde știm finalul. Vine la Anna Karenina, unde știm finalul. Vine pentru felul în care este povestită povestea.
Asta am vrut să zic, despre asta este vorba. La noi, acest fenomen al poveștii, al povestirii, al implicării, al modului în care povestea îți poate da impresia că se schimbă, că poate este altă poveste până la final, este esențial.
Și atunci, publicul este captivat și învață. Mai este ceva: publicul, în felul acesta, învață să-și trăiască propria viață, cred. Învață să nu fie absent în viață. Cred că acest exercițiu al spectacolului de teatru este ceva ce trebuie învățat pentru viață.
Dacă învățăm să ascultăm, dacă învățăm să ne implicăm, dacă învățăm să avem răbdare, să privim și să reacționăm, acest lucru ne va ajuta enorm în viață. Resimțim în societate oameni care nu ascultă, nu văd, cred că le știu pe toate. Nici nu apuci să deschizi gura că îți dau un răspuns care nu are nicio legătură cu ce voiai să spui”, încheie Ada Lupu Hausvater, directoarea Teatrului Național Mihai Eminescu din Timișoara, pentru DC News.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News
Autorul articolului: George Eduard Caramiciu
Categorie: Showbiz
Mi-Th Influencer, emisiunea...