Obiceiuri alimentare care accelerează creșterea masei musculare
Dacă te antrenezi din greu la sală, dar masa musculară întârzie să apară, înseamnă că nu respecți câteva din regulile de mai jos.

Sportivii știu ceva ce restul lumii probabil nu știe: ceea ce mănânci este la fel de important ca și modul în care te antrenezi, dacă nu chiar mai important. Mâncarea este considerată a fi ca un combustibil, iar alegerea tipului corect de combustibil este esențială pentru că va influența masa musculară care se va pune pe corpul tău în timp.

 "Ai nevoie de calorii adecvate - și chiar de un surplus caloric dacă vrei să câștigi mușchi, de proteine adecvate și de antrenament de forță", spun specialiștii, potrivit EatThis.

Consumă toate felurile de proteine

Nu toate proteinele sunt create la fel. 

 "O proteină de înaltă calitate înseamnă că proteina conține toți cei nouă aminoacizi esențiali pe care organismul dumneavoastră nu îi poate produce singur", spun specialiștii. 

Acești nouă aminoacizi esențiali sunt necesari pentru construirea și repararea masei musculare slabe. Sursele de proteine complete includ alimente de origine animală, cum ar fi carnea de vită, carnea de porc, carnea de pasăre, peștele, lactatele și ouăle.

Amestecă și câteva proteine vegetale

Câteva proteine vegetale precum alimentele pe bază de soia, quinoa, semințele de cânepă și fisticul sunt considerate proteine vegetale complete. Alte proteine vegetale, cum ar fi fasolea, legumele, lintea, alte nuci și semințe și unt de nuci sunt proteine "incomplete", ceea ce înseamnă că nu conțin toți cei nouă aminoacizi esențiali. Asta nu înseamnă că nu poți câștiga masă musculară dacă mănânci alimentele menționate anterior, dar înseamnă că trebuie să fii strategic cu aportul de proteine și să mănânci o varietate de proteine vegetale pentru a te asigura că primești toți aminoacizii esențiali pe care corpul tău nu îi poate produce.

Fii flexibil în ceea ce privește proteinele

Proteinele animale sunt mai biodisponibile decât cele vegetale. Acest lucru se datorează faptului că alimentele vegetale conțin fibre și alți compuși care concurează cu proteinele pentru absorbție. Dacă urmezi o dietă bazată 100% pe alimentele vegetale, specialiștii recomandă să consumi puțin mai multe proteine decât în mod normal pentru a te asigura că obții o cantitate adecvată.

Cum ne dăm seama dacă consumăm o cantitate adecvată de proteine

Numărul optim de grame de proteine pe care trebuie să le consumi la o masă depinde de mărimea corpului și de tipul de activitate fizică sau sport pe care îl practici. Cercetările sugerează că aproximativ 30 de grame de proteine la o masă vor oferi organismului ceea ce are nevoie pentru repararea și creșterea musculară și vor promova senzația de plenitudine și sațietate care te va împiedica să mănânci în exces. Asigură-te că incluzi gustări cu proteine pe parcursul zilei.

"Lucrul important de reținut este că excesul de proteine nu înseamnă mai multă masă musculară. Mâncați acea cantitate de proteine de care aveți nevoie și distribuiți-o pe parcursul zilei în toate mesele și gustările, dar echilibrați-o cu carbohidrați de înaltă calitate și grăsimi sănătoase.", mai spun specialiștii. 

Citește și: Șase obiceiuri alimentare care accelerează arderea grăsimilor

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Spectacola și pe Google News

Autor: Andreea Cercel | Dată: 24 sep 2022, 20:00

Foto Freepik

Horoscop CHINEZESC 2023. Anul Iepurelui de Apă. Previziuni pentru toate zodiile

Mihaela Bilic, foto Arhiva Personală

Ce mănâncă Mihaela Bilic de Crăciun. Trucurile celebrului nutriționist: „Răsfățul suprem este salata de boeuf, de care nu mă pot sătura”

Sfantul Andrei, foto creștinortodox.ro

Sfântul Andrei. Tradiții și obiceiuri. Ce trebuie să faci pe 30 noiembrie 2022

Sursa foto: Gina Pistol, Instagram

„Minte că are un copil cu Smiley”. Acuzațiile șocante primite de Gina Pistol. Cum a reacționat prezentatoarea

Lidia Fecioru, captură video Youtube/ Ilinca Vandici

Ceaiul care te ajută să nu mai mergi des la toaletă. Lidia Fecioru: "Rezultatele se văd după două luni"

Andreea Bălan, Dana Budeanu/ captură video Youtube, Instagram

Dana Budeanu o face praf pe Andreea Bălan: „Copiii vor cere despăgubiri la 18 ani” / VIDEO

Florin Piersic Jr./ Florin Piersic. Foto Instagram

Florin Piersic și fiul său nu mai „comunică”. Gestul care a dus la ruptura dintre cei doi: „El a venit și a făcut cumva bășcălie. M-a șocat gestul”

Sursa foto: Andreea Esca, Instagram

Andreea Esca, îndrăgostită de fiul unui actor celebru: „Primul iubit nu se uită niciodată. M-a iubit ani la rând”

Cristina Demetrescu, captură Video PRO TV

Horoscop DECEMBRIE 2022. Cristina Demetrescu: „Este momentul adevărului”. Zodiile norocoase ale lunii

Carmen Harra, Foto Facebook

Carmen Harra, avertisment pentru 2023: „Ăștia sunt anii fatidici. Biblia mereu vorbește de perioada aceea de 7 ani în care oamenii suferă de boli, de sărăcie, de foamete”

Dan Negru și Fuego, Kanal D

Dan Negru, motivul pentru care Fuego îl sună mereu. Prezentatorul TV l-a dat de gol: „N-am prea zis-o, dar o zic acum, la televizor!”

Sursa foto: Andreea Bălan, Instagram

Andreea Bălan a îmbrăcat rochia de mireasă: „Sunt o mireasă frumoasă. Mie îmi place să iubesc”